5°C
Czwartek 23 Listopada 2017
Imieniny: Adela, Klemens

mouse 285123 960 720 Pomóż mamie lub babci zostać Aasem Netu i wygraj laptopa, smartfona lub tablet!
Trwa internetowa akcja edukacyjna „Aasy Netu”, której celem jest zachęcenie kobiet między 45 a 70 rokiem życia do poznania tajników Internetu. Zamysłem organizatorów jest także zmotywowanie młodszych pokoleń do czynnego wspierania w nauce swoich mam, babć i sąsiadek. Uczestnicy akcji mogą wziąć udział w konkursie i wygrać laptopa, smartfona lub tablet.

Multimedialny, bezpłatny program nauczania „Aasy Netu” powstał z myślą o dojrzałych wiekiem, ale początkujących, jeśli chodzi o umiejętności, użytkowniczek Internetu. Dzięki serii filmów, przy aktywnym wsparciu swoich bliskich, mogą one w łatwy sposób nauczyć się m.in. pisać maile, wysyłać zdjęcia, prowadzić rozmowy on-line i wyszukiwać interesujące je informacje w Internecie.

 

Materiały edukacyjne

Każdy z filmów ma swój odpowiednik w postaci materiału edukacyjnego, mającego formę infografiki. Można go pobrać i wydrukować, aby służył jako przewodnik w trakcie codziennej nauki. Na stronie kampanii udostępniony jest również słownik podstawowych pojęć w formie pytań i odpowiedzi. Dzięki niemu uczestniczki programu dowiedzą się m.in. czym tak naprawdę jest Internet, co to jest wyszukiwarka, czym się różni laptop od tabletu i jak wymówić słowo Gmail.

Program nauczania „Aasy Netu” powstał głównie z myślą o dojrzałych Polkach, ponieważ to one są najbardziej narażone na wykluczenie cyfrowe. Problem ten dotyczy zwłaszcza kobiet po 45 roku życia, jak wynika z Raportu Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, opracowanego we współpracy z Kantar Public.
W Polsce żyje ponad 2 miliony takich kobiet, które nie mają dostępu do internetowej skrzynki pocztowej, portali społecznościowych, komunikatorów, przez co często mają utrudniony kontakt ze swoją rodziną oraz bliskimi.

 

Konkurs z nagrodami

W ramach akcji organizowany jest konkurs z nagrodami, do którego mogą zgłosić się zarówno uczestnicy kursu internetowego „Aasy Netu”, jak i osoby, które nie biorą w nim aktywnie udziału, ale wspierają w jego ukończeniu swoich bliskich. Zadaniem konkursowym jest udzielenie odpowiedzi na dwa pytania:
● W jaki sposób udział w akcji edukacyjnej „Aasy Netu” pomógł Tobie lub bliskiej Ci osobie
w opanowaniu podstaw korzystania z Internetu?
● Jak dzięki temu zmieniło się życie Twoje lub bliskiej Ci osoby?

 

Zgłoszenia w formie krótkiego tekstu lub filmu należy przesłać do 18 sierpnia br. za pomocą formularza na stronie kampanii www.aasynetu.pl/konkurs-aasy-netu. Autorzy 30 najlepszych odpowiedzi mają szansę wygrać laptopa, smartfona lub tablet. Ogłoszenie listy osób nagrodzonych nastąpi 15 września 2017 roku.

Organizatorem akcji edukacyjnej i konkursu jest Aasa Polska, technologiczna firma finansowa, wywodząca się z Estonii i Finlandii – krajów będących liderami cyfryzacji w Europie. Operując na rynku polskim, Aasa chce się podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie wykorzystywania Internetu i nowych technologii, w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.
Dodatkowe informacje o akcji i konkursie znajdują się na stronie www.aasynetu.pl/konkurs-aasy-netu

 

Kampania Aasy Netu
Internetowa akcja edukacyjna „Aasy Netu” została zainicjowana przez firmę Aasa Polska w czerwcu 2017 roku w celu aktywizacji cyfrowej osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych. Na stronie aasynetu.pl udostępniono multimedialny program nauczania dla dojrzałych wiekiem, ale początkujących, jeśli chodzi o umiejętności, użytkowniczek Internetu. Dzięki serii filmów i materiałów edukacyjnych, przy wsparciu Marka, eksperta z Aasa i swoich bliskich, osoby początkujące w łatwy sposób nauczą się np. pisać maile, wysyłać zdjęcia, prowadzić rozmowy on-line i wyszukiwać interesujące je informacje w Internecie. Każdy z filmów ma swój odpowiednik w postaci materiału edukacyjnego, mającego formę infografiki. Można go pobrać i wydrukować, aby służył jako przewodnik w trakcie codziennej nauki. Na stronie udostępniono też słowniczek podstawowych pojęć w formie pytań i odpowiedzi. Dzięki niemu uczestniczki programu dowiedzą się m.in. czym tak naprawdę jest Internet, co to jest wyszukiwarka, czym się różni laptop od tabletu i jak wymówić słowo Gmail.
Więcej informacji: www.aasynetu.pl


Metodologia badania „Polki Wykluczone Cyfrowo 2017”

Badanie zostało przeprowadzone w maju 2017 roku przez Kantar Public na zlecenie Aasa Polska, metodą CATI (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo), na ogólnopolskiej grupie 1000 Polek w wieku 45-70 lat wykluczonych cyfrowo lub korzystających z Internetu w małym stopniu (kilka razy w miesiącu bądź rzadziej).
Link do Raportu Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017


O Aasa Polska S.A.
Aasa Polska S.A. jest technologiczną firmą finansową, specjalizującą się w udzielaniu pożyczek ratalnych dla konsumentów oraz małego biznesu, w oparciu o zasady odpowiedzialnego pożyczania. Firma nie udziela pożyczek krótkoterminowych, dba o rozwój rynku i klienta. Ściśle współpracuje z wiarygodnymi instytucjami takimi jak Biuro Informacji Kredytowej i Biura Informacji Gospodarczej – ERIF i Infomonitor. Jest członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych. Firma działa na rynku polskim, fińskim, estońskim, szwedzkim, indonezyjskim i chilijskim. Łączy pozytywne cechy oferty banków z ofertą firm pożyczkowych – szybkość, prostotę, transparentność i bezpieczeństwo.

Dodaj komentarz

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach portalu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego. Nim opublikujesz komentarz, zastanów się, czy jest on zgodny z zasadami dobrego wychowania i czy nie narusza dóbr osobistych innych osób. Pamiętaj, że zgodnie z art. 212 k.k. i art. 216 k.k. za przestępstwa zniesławienia i znieważenia grozi kara grzywny, kara ograniczenia lub pozbawienia wolności. Szanujmy się wzajemnie i nie zapominajmy, że internet jest częścią przestrzeni publicznej.


Kod antyspamowy Odśwież

Reklama

Radio

Reklama